Het speerpunt van de campagne wordt de volledig herwerkte website www.gentverwent.be. De nieuwe huisstijl en website worden op 17 juni in het Gentse Stadhuis voorgesteld aan de Gentse handelaren. De nieuwe website is het ideale startpunt voor een dagje shoppen in Gent. Vooral het digitale shoppingplan en informatie over de winkels werden sterk uitgebreid. De site wordt voortdurend geactualiseerd. Nieuw dit jaar is dat alle deelnemende zaken gelegen in de deelgemeentes ook op het digitale shoppingplan worden aangeduid en de invoering van de categorie “Markten”. Het is de bedoeling dat de website www.gentverwent.be dé referentie wordt voor shoppen in Gent. Handelaren en horeca-uitbaters krijgen een uitgebreide fiche op de website waarop ze hun zaak zeer gedetailleerd kunnen promoten. Bovendien kunnen ze voortaan eigenhandig hun eigen webpagina aanpassen.
De Gent Verwent pasjes worden afgeschaft en vervangen door afprintbare kortingbonnen. Handelaren kunnen dus vaak ze dit zelf wensen de promoties die ze aanbieden, aanpassen. De website beschikt ook over een zeer uitgebreide zoekmachine. Zo kan er gezocht worden op merk, op straat, op product en op winkel. Op de site worden heel wat tips gesuggereerd voor mensen die Gent minder goed kennen. Via shoppingroutes worden shoppers aangezet om de platgetreden paden te verlaten en nieuwe adresjes te ontdekken. Die routes worden regelmatig vernieuwd. Zo leren potentiële klanten op een ludieke manier nieuwe adresjes kennen. Thema’s zijn: favoriete adresjes van een Bekende Vlaming, Liefde en Valentijn, Hip en Trendy, Fijnproevers en zo meer. De digitale Gent Verwent nieuwsbrieven blijven behouden. Via de website kunnen geïnteresseerde shoppers zich ook registreren op de Gent Verwent nieuwsbrief. Ook de populaire Gent Verwent cheques blijven behouden. De cheques kunnen in de stadswinkel, via Gentinfo of via de website besteld worden.
Gent Verwent zal samenwerken met mediapartners waardoor de Gent Verwent handelaren van bijkomende media-aandacht kunnen genieten. Zo organiseert Gent Verwent op 21 juni samen met VTM een Sara dag in Gent. Sara is de VTM televisieserie rond Sara De Roose. De jonge vrouw die van lelijk eendje muteert in beeldschone jonge dame. Naar de eerste aflevering keken 840.000 mensen. Alle acties die rond Sara worden opgezet kunnen rekenen op een grote publieke belangstelling. Om het einde van de reeks extra luister te geven, organiseert VTM in samen met Gent Verwent op 21 juni een spetterend slotevenement. Schepen De Clercq: “VTM was op zoek naar een partner in crime voor zijn Sara dag. Gezien Gent een shoppingstad bij uitstek is, was de link naar waar wij op zoek waren snel gelegd. Gent Verwent en de Gentse handelaars waren dan ook meteen akkoord om samen met VTM hun schouders onder deze “Sara dag” te zetten.
De bezoekers krijgen de kans om aan tal van Sara activiteiten deel te nemen. In grote lijnen zijn dit de Sara Fashion Rally doorheen de winkelstraten, de Sara lookalike wedstrijd op het Sint-Baafsplein, de Sara quiz op het Wilsonplein, tijdens de Meet & Greet krijg je de kans om je lievelingsacteur te ontmoeten en een handtekening te verkrijgen . Winnaars van de verschillende activiteiten die dag worden uitgenodigd op de Sara Preview in het NTGent in aanwezigheid van de cast. Alle praktische info is vanaf nu maandag 3 juni terug te vinden op www.vtm.be en www.gentverwent.be
Guido Van Peeterssen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten